niedziela, 1 kwietnia 2012


Kurasz – ciąg dalszy.


Gdzie w ogóle jest ten Kurasz? Obecnie to Ukraina, a do roku 1939 ta mała wieś leżała w powiecie Sarny, w województwie Wołyńskim. Na poniższej mapce mniej więcej w połowie drogi między Sarnami a Dąbrowicą.



I znowu są zdjęcia. Dziś odkryłem kolejną porcję, w starej walizce, w dużej, szarej kopercie. To zdjęcia które pozostały po Babci Romie. Odkryłem, oczywiście w cudzysłowie – już je i widziałem i niektóre nawet opisałem. Opisałem kiedyś z pomocą Taty, od tego czasu leżały nieoglądane.

Na pierwszym zdjęciu grupa osób w plenerze. Za nimi woda, może Horyń? Za fotografowanymi figura – chyba święty Nepomucen.



Na tej fotografii jest Tato – to ten siedzący wyżej niż drugie dziecko blondynek. Ma tu kilka lat, może pięć, więc byłby to rok 1932. Chyba w tym czasie miała miejsce ta historia z wypadem małego Zdzisia, konno do kościoła w Bereżnicy. Za Tatą, najstarszy na zdjęciu jego dziadek – Józef Fabiański. Poniżej Józefa jego syn, Zygmunt. Stoi zięć Józefa – Marian Janiszewski, mój Dziadek – oczywiście ojciec Zdzisia. Babci Romy nie widać, jest chyba poza kadrem, na którego skraju widać Bogusia Janiszewskiego – drugiego syna Romany i Mariana.

Kolejną fotografię wykonano tego samego dnia , ale już w innym miejscu – przed domem, może przed tym w którym mieszkali. 

 

Jest już Babcia Roma. Na kolanach trzyma Bogusia. Dziadek Józef ma zajęte przez wnuków oba kolana. Na jednym Zdziś, a na drugim? Może to być syn Zygmunta, Mirosław.

Ale o Zygmuncie i o innych Fabiańskich innym (może następnym?) razem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz